MITT I BOMBDRAMAT !?



nyfikna som vi va jag och jossan va vi ju TVUNGNA att åka hem till jenny när hon sa att de va jordens polispådrag utanför henne eftersom de hade hittat en bomb som satt på väggen till grannhuset.
poliserna va dock inte kvar när vi kom fram men de kom tillbaka efter en stund och spärrade av hela området..
då hade även daniel & jens kommit bort till oss. tror hela edsvalla stog å glodde på polisen när de gick runt å kolla och när aftonbladet tog kort..
de bad alla gå in i lägenheterna ifall de skulle va farligt och skulle kontakta oss om en liten stund..
så vi alla knöka in oss i jennys lägenhet å satte oss å drack kaffe å te och tyckte de hela va SKITFRÄNT, inte ofta sånt händer i edsvalla liksom :D

efter ett tag kom polisen å knacka på och bad alla utrymma lägenheterna, bilderna på "bomben" hade skickats till bombexperterna i göteborg och de såg allvarligt på saken som åkte upp till karlstad.
när vi kom ut stog massa folk å filma ( antar de va tvn ) och tog kort och vi fick prata med polisen, säga våra namn och sen gå upp till skolan eller till någon vi kände så vi gick hem till jossan & jens..

där drack vi mer kaffe haha och väntade på att polisen skulle ringa men de dröjde läääänge innan vi hörde nåt..
tillslut fick vi höra att de hade skjutit sönder "bomben" med en sån där robot och att allt va klart.. så jag, jossan & jenny gick iväg för att hämta min bil ( den röda på bilden ) ja jag fick inte köra den därifrån, de kunde ju va farligt..
fick inte ens gå och låsa bilen själv..
men iaf runt 4 på morronen var allting klart och ja kunde köra min bil därifrån..
folk tyckte synd om mig som skulle upp klockan 6 och jobba men ja tyckte mest synd om våran hund som satt ensam hemma, stackars bebis :(
halv 5 imorse kom ja i säng å gissa om ja va trött imorse..

och såklart så va de ju ingen bomb utan en larmanordning eller nåt.. men lätt att se ?



jaja lite spännande å kul var de, inte varje da de händer massa i lilla edsvalla :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0