nyss vart ute..

.. med våran hemska kamphund !






ser han inte farlig ut? ;O




idag va våran hyresvärd hemma hos oss.. vi hade total stopp i både diskmaskin och avlopp i köket.. försökte greja de själv igår men de gick ju inte som beräknat men iaf så kom han hit å fixa de..
så när han kom så satt rexo i hallen å titta på han.. å patrik glodde tillbaka, sen på mig å bara: ja hoppas ni har pli på DEN DÄR!
ööhm ja? svarade jag... så fortsatte han med att de faktiskt ska flytta in ett litet barn i huset breve..
och ja förklara att han faktiskt va jätte snäll..
ja men man vet ju va SÅNA DÄR hundar gör med små barn...
ja höll seriöst på börja asgarva hahaha... men de kunde ja ju inte göra så ja sa att nej gud nej han är jätte snäll mot allt å alla å har aldrig gjort nånting ( nej ja vet.. de vet man aldrig.. )
men han säger iaf att han hoppas den inte är farlig och att vi ska slippa problem osv osv..
sen går gubben ut till sin bil.. och lämnar dörren vid öppen.. öhm.. ja rexo bara sitter å tittar, som den ängel han är (A) så går han inte ut tydligen??!
men iaf så patrik har nyss stått och berättat för mig vad farliga såna där kamphundar är och förstår inte varför folk skaffar dom och säger att dom attackerar både barn och hundar.. och sen lämnar han dörren helt öppen och bara går.. flera gånger dessutom efter att ja stängt den..
om han nu är så rädd att den ska göra nånting borde han väl iaf se till så dörren är stängd? ;S




jag har fått en hel del kommentarer ( redan ?! ) om att vi skaffat oss värsta jobbet, att vissa tror de ska få sitta hundvakt JÄMT, att han är farlig, att han äter små barn osv osv...
men de hör väl till när man skaffar "såna där" hundar eller?
johanna.. som hade rexo innan oss, hennes små syskon, killar på 2 & 4 år har ridit på han, dragit honom i öra och svans men han typ har bara sutti där och ja.. ingenting.. så att.. de blir väl vad man uppfostrar sitt djur till eller??
man kan väl för fan få en golden att hugga??!!
och jobb vet ja att de är med en hund.. trodde inget annat heller.. vissa verkar tro att ja är totalt jävla mongolid när de gäller vissa saker, blir så trött på folk ibland som har så jävla förutfattade meningar om mig.. tror inte jag klarar NÅNTING!

va ute med han nyss.. gick bara en halv timme, hade tänkt gå en och en halv timme egentligen men vi satt så länge i edsvalla så får bli en annan dag.. han MÅSTE tränas i koppel har ja märkt.. han drar som faaan.. fast nu va han jääätte dukti killen ! <3



nu ska ja sova... seeeegt de går.. efter denna veckan som inte är så hel då vi är ledig fredag ( WIHOOOOOOO!!!! ) så har jah 5 veckor kvar innan semester,. åååh ja vill bara dööööö !!!

Kommentarer
Postat av: Jennie - Min resa mot drömkroppen

Är det en amstaff ni har skaffat er? Själv har jag alltid drömt om en liten staff. En nannydog! Dom som kommer med sånna kommentarer är för dåligt pålästa och har bara anammat medias utmålade bild av kamphundar. Det har med uppfostran och avel att göra. Alla hunder kan vara farliga i fel händer.Stå på er och stå upp för jycken =)

2009-06-15 @ 22:54:44
URL: http://jennienennie.blogg.se/
Postat av: Linnea

Gör det! =)

2009-06-16 @ 16:12:28
URL: http://sundanceneah.blogg.se/
Postat av: Lena

Sugen på glass?



http://www.sommarglass.com/?r=335

2009-06-18 @ 09:22:27
URL: http://lenahell.blogg.se/
Postat av: jennhy

nej nej, inte vill du dö eller :)



sv: okej, tack :)

nej det var inte samma ip nummer :P



ja jag vet ;O jag har pratat med han om det och så hihi :)



hoppas det är bra med dig



och ursäkta om svaret kommer sent, men jag har helt enkelt inte haft tid (:

2009-06-19 @ 19:40:22
URL: http://jennhys.blogg.se/
Postat av: h

sötnos

2009-06-20 @ 19:32:50
URL: http://halshammar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0