tror du på spöken ?

det gör i alla fall jag efter gårkvällen..

det har ju pratats ganska mycket om att det spökar borta på höglunda där jag rider. har själv inte märkt nånting.. tills nu. saker försvinner. de gör de väl jämt kanske men i alla fall har de försvunnit en hel del saker för mig och malin, bla ett täcke som malin har till sin häst och vi tvivlar på att någon lånat de då queen är den enda det passar på, (hon är så liten)

men visst.. inget att haka upp sig på.


vet ni förresten vad orber är?

nej de visste inte jag heller... jenny ville att jag skulle googla detta då hon trodde sig ha fotat en orb. jag gjorde som hon sa och fick upp massa bilder på påstådda orber och tänkte inte mycket mer på de, tills igår kväll då ja skulle fota jojjo efter att jag smörjt in hans ben med kyl lera, tyckte han såg så söt ut :)

då vart de en hel del ljusa cirklar i bilden och då slog de mig att det alltid har blivit såna cirklar/klot när jag fotat i stallet. har aldrig hänt förut när jag fotat med min mobil.. har 8,1 mp så så jävla dålig kamera är de heller inte, bildkvaliten e super!
visade bilderna för jenny och hon ville att vi skulle åka ner till stallet och ta fler bilder...

runt 21:30 tiden igår kväll åkte vi ner, tog en hel del bilder med massa saker som kan tolkas som orber eller andra väsen. eftersom alla påstår att det spökar där uppe så är de ju inte helt omöjligt eller hur?
i alla fall, så finns där också en vind och vi kunde ju faktiskt inte låta bli att smyga oss upp och även fota där..

och på flera av fotona, både där uppe och i den delen av stallet där allt hö osv ligger, finns flera ansikten tydligt, skitläskigt..
men om man väljer att tro på det eller inte är ju upp till var och en.. men lite spännande är det.. hörde även konstiga ljud uppe på vinden.

jag tror på det, gör du?!



kommer självklart lägga upp bilder.. men hinner inte just nu, kommer in senare eller imorron kväll.

jag vet att jag aldrig mer nånsin kommer att våga åka till stallet själv en sen kväll.. icke..



lägger in en googlad bild på en sk orb.
detta är liknande de jag fått i min kamera. vissa säger att de är andar, vissa säger att det bara är dammpartiklar. jag tycker isf att de vore väldigt konstigt att jag bara får med dammpartiklar när jag fotar i stallet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0