mitt hjärta krossades i tusen bitar och jag visste inte hur mycket jag tyckte om dig..

alltså.. jag brukar gå emot strömmen och köra en hej de är fredagen den 13e, köp en lott, de är ju tur dag idag!
jag kanske borde köpt en, de gjorde ja inte.. jag kanske hade vunnit?

igår byggde Linda en bana åt mig i paddocken och jag hoppade den med jojjo och de va hur kul som helst, märks att han tycker det också.. både linda och malin tyckte att jag skulle ställa upp å tävla med han eftersom han är så duktig så ja pratade med camilla om det, eftersom ja vet att hon vill han ska bli duktigare i dressyr trodde ja hon skulle säga nej men ja fick ju som svar att de är klart ja får!
jag blev superglad..
jojjo blir bara bättre och bättre för varje dag och han är så jävla rolig att rida och vi passar så jäkla bra ihop.. enligt mig själv och dom som sett oss.

idag trodde jag verkligen att jag skulle dö.
. alltså, jag har ju honom bara på halvfoder.. alltså kommer han aldrig att bli min, alltså borde jag bara rida honom och inte tycka om honom för mycket för då kommer jag bara bli sårad den dagen camilla inte vill ha min hjälp längre.. I ALLA FALL, så har de vart massa krångel hit och dit om vem som äger honom, vem som har hans pass, vad det står i alla kontrakt osv osv.. så då kommer förr förra ägaren på att hon ska hämta hem min älskade jojjo.. VARFÖR?
bara för att antar ja.. ja visste verkligen inte va ja skulle säga när ja fick höra... varför älskade jojjo liksom? varför kan han inte bara få va där han trivs?

pratade lite snabbt med en kompis om detta eftersom ja va väldigt ledsen och då kommer de fram att en kompis till henne också ägt jojjo en gång i tiden och sålt vidare honom och tyckte nu att hon skulle hämta tillbaka honom eftersom han inte fick säljas vidare av den nya ägaren.. lite komplicerat men.
de fanns i alla fall ett kontrakt som sa att köparen inte fick sälja honom vidare och man får ju inte bryta kontrakt..
(hon berättade sen att de även stod i kontraktet att hästen fick ges bort)

där brast allt igen och jag höll på att börja grina ännu en gång när ja pratade med en människa ja inte hade en aning om vem hon var..
hon ville i alla fall inte riskera att jojjo skulle säljas ytterligare en gång och ville ta hem honom så han fick gå där på gården...
GÅ DÄR PÅ GÅRDEN?! jag rider hästen nästan varje dag och han har energi så de skulle räcka till att lysa upp hela new york med!

jag frågade lite snällt om inte jag kunde få ta över honom istället som foder eller köpa om de nu skulle va så att hon verkligen är jojjos riktiga ägare.. men nej, hon kände ju inte mig och ville inte riskera nåt.
vad fan skulle jag göra?

de roliga är att hon sålde honom enbart för att han annars skulle gå till slakt.. så förstår inte riktigt va fan hon ska me honom till? jävla människor de finns.. ja blir så jävla arg och ledsen!
hon kommer nu på söndag och ska hälsa på jojjo och vi ska väl prata allihop, jag camilla, linda och hon.. men hon kan fan glömma att hon ska ta jojjo ifrån oss, över min döda kropp!!
hon har sålt hästen och står inte längre som ägare så hon kan bara fet glömma!

fy fan vilka jävla ego människor de finns.. dumt bara låta hästen va, och stå där han trivs?
idioter..




det kanske är svårt att förklara att man kan tycka om en häst eller ett annat djur lika mycket som en människa men det gör det, helt klart..
jag vet att jag tycker om han jävlusens mycket men jag visste faktiskt inte att jag tyckte om honom SÅ mycket.. tills idag..

om hon nu hävdar att hon har rätt att ta jojjo tillbaka så tänker ja fan kämpa in i de sista för att inte det ska ske.. och om de är nån som ska ha han om inte camilla ska de så är det jag och ingen annan!!!

för övrigt så hoppas ja vi får flytta snart.. tack för mej hej!

Kommentarer
Postat av: olatidman

ha en trevlig kväll, ny läsare här

2009-11-14 @ 00:40:28
URL: http://tidman.blogg.se/
Postat av: jennhy

åh.. det är jobbigt sånt där, samma sak med människor. man måste alltid vara rädd för att inte älska någon för mycket för rätt som det är så försvinner den. men det ska inte behöva vara så..

2009-11-14 @ 13:21:44
URL: http://jennhys.blogg.se/
Postat av: Daniel

Ush, vet känslan. Kämpekram!

2009-11-15 @ 13:51:34
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Emma

Men då. :( Va ledsen man blev när man läste det där, för din skull! Vet verkligen hur mycket man kan älska en häst! Hur har det gått då?

2009-11-22 @ 17:26:51
URL: http://eembla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0