det som gjorde mest ont..

jag minns det såväl, minns inte riktigt när eller så men tror jag gick i femman. Jag och pappa var ute och gick med hunden ( karelsk björnhund, Pelle )
vi kunde va ute ganska länge och gå jag och pappa, va ju bara där varannan helg och tyckte av de va kul och mysigt.
pappa bad mig en gång hålla i pelles koppel medan han själv skulle pissa och jag höll i, vilket jag gjort många gånger förut så inga konstigheter, jag brukade va ute med han själv också... pappa sa.. " nu släpper du honom inte"
nej så klart varför skulle jag...?
helt plötsligt så fattar jag noll och ingenting och jag ligger inte bara på backen, jag åker efter pelle i ruskig fart och pappa skriker "SLÄÄÄÄÄÄÄPP!!!!" 
jag släppte, men inte för att jag själv ville utan för att jag slog emot mitt huve i en stubbe i sån kraftig fart att ja säkert inte orkade hålla kvar.. ja minns inte... pelle stanna ganska tvärt också eftersom en gubbe lyckades komma i samma stund och få tag på hunden!
en katt, en jävla katt hade han fått syn på som han bara skulle ha..
haha ja minns pappa fråga hur de va och ironisk som han alltid är.. " de går över till påsk" hahahahahah ..
gick hemmåt och min käft ömma som FAN!! jag tror inte jag grät så mycket.. men de kom tårar, för att de gjorde så satans ont, har aldrig haft så ont i nån kroppsdels som i min käke den kvällen .. jag kunde inte äta och jag kunde inte borsta tänderna.
"det är nog inget som har gått sönder i alla fall... "
dagarna gick, veckorna gick.. så va jag och mamma hemma hos en kompis till henne och fika... mamma visste ju om den lilla incidenten men så klart man får ont om man fått smäll?
jag satt där hemma hos kajsa och åt min bulle... timme efter timme, smula efter smula .. då fatta mamma att nåt va fel och åkte in till gripen med mig ...
öhm, käken är liksom helt av.. Helt av?!

att en 11-årig tjej inte klagar mer än så, så att ingen märker att käken är av på henne .. de är nog fan otroligt.. de är väl klart att jag hade ont när jag åt, och jag kunde inte öppna munnen mer än kanske nån cm när jag skulle bortsta tänderna och skratta gjorde så fruktansvärt ont så jag lät helst bli.. men jag va väl inte den som ville gnälla i onödan eller?
som tur var så var jag bara ett litet barn och på barn växer ben å sånt ihop lätt, nåt år äldre så hade jag fått operera och gått runt med nån snygg ställning runt skallen, glad jag slapp !
sommaren var förstörd tyckte jag då jag bara fick äta mosad mat och absolut inte nåt som var lika hårt som vanligt mjukt bröd.. det kunde förstöra läkningen...

jag kan än idag komma ihåg hur ont det gjorde när min vänstra del av käken stötte ihop med stubben som låg på marken, pang så va den av!

jag vet att jocke vek sig dubbel av skratt när jag berätta detta för han första gången, och andra, och tredje :P
jag kan skratta jag också för lite kul låter det .. min skalle krocka med en stubbe haha .. men de va inte ett dugg kul, de va en smärta jag aldrig kommer glömma...







nu mina damer .. & herrar , blir de sängen för min del .. tack för mej hej !





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0